Ciężko sobie wyobrazić współczesną fotografię reklamową bez retuszu. Fotografia biżuterii bez retuszu nie ma racji bytu. Tak naprawdę zdecydowana większość prac nad zdjęciem biżuterii odbywa się w procesie postprodukcji. Obiektyw aparatu (zwłaszcza, że zazwyczaj zdjęcia wykonuje się w bardzo dużym powiększeniu) bezlitośnie pokazuje najdrobniejsze nawet rysy, przebarwienia i pyłki, które gołym okiem są zupełnie niewidoczne. Prace retuszerskie mają na celu pokazanie produktu takim, jak postrzegamy go na żywo. Nie zawsze wszystkie cechy charakterystyczne biżuterii, takie jak refleksyjność, przezroczystość, matowe i błyszczące powierzchnie dają się idealnie uchwycić na fotografii. Obróbka zdjęcia musi przywrócić produktom atrakcyjny wygląd i blask.
W pracy nad zdjęciem możemy również pójść o krok dalej, wzbogacając fotografię o dodatkowe elementy. Refleksy, odbicia, cienie nadadzą produktom szczególnie atrakcyjny wygląd i mogą podkreślić ich indywidualne cechy. Nawet na bazie prostego packshota można stworzyć obraz, który będzie motywem przewodnim kolekcji lub wizytówką twórcy i świetnie sprawdzi się jako zdjęcie wizerunkowe lub element kampanii reklamowej.